torsdag 1 januari 2009

2009... I like.

Tog en time-out från byggandet (nästan) hela dagen och stack ut på
Ekoln och hade det gött.
Har nog aldrig sett så blank is förr, det var som att köra på en stor
glasskiva på de blanka delarna.
Iskristallerna (det som ser ut som snö) var de största jag sett.
Sanslöst vackert!

Var sugen på att testa lite nya kites men Caution-kitesen fick stanna
i bagageluckan tyvärr; det blåste
alldeles för lite för att få upp dem i luften igen om jag skulle tappa
ner dem. Eftersom jag tog en rätt lång
tur kändes det sådär frestande att bli stående mitt ute på sjön.
Så istället var det en Flysurfer Outlaw 10'a som fick stå för draget.
Jäkligt trevlig kite måste jag säga, den flög
dessutom nästan i ingen vind alls.
Trots att det bara blåste 2-3m/s så kom jag upp i 38 km/h. Helt ok.

En liten videosnutt kommer upp alldeles strax också.

Klart bra början på det nya året!

/Kaj

Inga kommentarer: