söndag 19 oktober 2008

En av årets bästa dagar!

I Läjet idag. Vaknade upp kring kl 8. Visste att det skulle blåsa bra. Kollade ut och såg att det var sol. Perfekt. Bara att ta tag i sig och köra upp till Läjet.

Kom upp dit, pratade med Mat från NordicSurfersMag på väg dit och han gick ut i vattnet för att fota. Han hade haft sin bästa dag detta året i dag påstod han. Laddad som tusan så pumpade jag upp min 9:a och tog min vågis och gled ut i vattnet. Väl på vattnet så förstår jag precis vad Mat menade. Sideshore med rena vågor. Vissa set som kommer in är axelhöga.

Det är jag, Yann, Alex som ligger och kör vågor. Plus några andra jag inte känner. Men totalt 5 st på vågbrädor och 4 vindsurfare. Yann hoppade högre än någonsin strapless. Man blev sjukt peppad av detta.

En perfekt dag. Strålande sol, bra tryck i 9:an, trevligt sällskap på vattnet. Vad mer kan man önska?

//Hasse

Ps. Kommer kanske bilder senare om Mat fick några på mig Ds.

Inga kommentarer: